Σάββατο 3 Ιανουαρίου 2009

Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης

Δύο «πρωτιές» είχε η παραδοσιακή Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία της Φιλαρμονικής της Βιέννης από το Μέγαρο των Φίλων της Μουσικής στην αυστριακή πρωτεύουσα, που είχε δωρίσει ο μεγάλος Έλληνας μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας, με την οποία δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές ανά τον κόσμο υποδέχθιηκαν τη νέα χρονιά, την Πέμπτη, το μεσημέρι.
Αφενός ήταν η πρώτη φορά στα 70 χρόνια από την καθιέρωση της Πρωτοχρονιάτικης Συναυλίας που το μεγάλο αυτό αφιέρωμα στους πατέρα και γιο Στράους, με την ξακουστή Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, διήθυνε ο διάσημος αργεντινο-ισραηλίτικης καταγωγής αρχιμουσικός Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ. Αφετέρου, ήταν επίσης η πρώτη φορά στην ιστορία της δημοφιλέστερης αυτής καλλιτεχνικής εκδήλωσης σε παγκόσμια κλίμακα που στο πρόγραμμά της βρέθηκε και ένα έργο του θεωρούμενου ως πατέρα της συμφωνικής μουσικής, του Αυστριακού Γιόζεφ Χάιδν, με την ευκαιρία της 200ής επετείου του θανάτου του που τιμάται μέσα στο 2009 ως «Έτος Χάιδν». Από την άλλη πάλι, το διάλειμμα, στη σχεδόν τρίωρη τηλεοπτική μετάδοση της Συναυλίας σε συνολικά 70 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, ήταν αφιερωμένο στην Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2009, την πόλη Λιντς της Άνω Αυστρίας.
Ο διάσημος αρχιμουσικός Μπαρενμπόιμ βρέθηκε για πρώτη φορά στην πολύχρονη σταδιοδρομία του στο πάλκο της Πρωτοχρονιάτικης Συναυλίας, παρά το γεγονός πως την «ορχήστρα» της, τη Φιλαρμονική της Βιέννης, έχει διευθύνει επανειλημμένα από το 1989 και μετά, ενώ το «ντεμπούτο» του μαζί της είχε κάνει ως πιανίστας ήδη το 1965.
Ο γεννημένος το 1942 Αργεντινο-Ισραηλίτης μαέστρος ακολουθεί σε αυτή την «πρωτιά», την περσινή, επίσης πρώτη εμφάνιση στην Πρωτοχρονιάτικη Συναυλία, του 84χρονου, αλλά πάντα αειθαλούς, Γάλλου Ζορζ Πρετρ, που θεωρούνταν ο αγαπημένος μαέστρος της σημαντικότερης υψιφώνου του 20ού αιώνα, της αξέχαστης Ελληνίδας Μαρίας Κάλλας.
Πέρα όμως από το «ντεμπούτο» του Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ -ο οποίος με την ορχήστρα του «West-Eastern Divan Orchestra» αγωνίζεται εδώ και χρόνια για τη συμφιλίωση στη Μέση Ανατολή- «πρεμιέρα» στη Συναυλία ήταν για τη Φιλαρμονική της Βιέννης και η «ζωντανή» παρουσίαση στην έναρξή της, από μέρους της ορχήστρας, του χαρακτηριστικού μουσικού σήματος της «Eurovision».
Το ίδιο το πρόγραμμα της Συναυλίας περιελάμβανε τουλάχιστον 19 έργα των μεγάλων της «μουσικής δυναστείας των Στράους», από τα βαλς, τις γρήγορες πόλκες μέχρι τα μαρς-εμβατήρια, αλλά και την «Αποχαιρετιστήρια συμφωνία» του τιμώμενου το 2009 Γιόζεφ Χάιδν, που στην τηλεοπτική μετάδοση από τη δημόσια Αυστριακή Τηλεόραση συνοδευόταν από παράσταση μπαλέτου των φημισμένων θιάσων μπαλέτου της Κρατικής και της Λαϊκής Όπερας της Βιέννης σε χορογραφία του διάσημου Βλαντίμιρ Μαλακόφ.
Πηγή: ΑΝΤΕΝΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: