Με μία λαμπερή τελετή στο Kodak Theatre του Λος Αντζελες και οικοδεσπότη τον Τζον Στιούαρτ, τα Όσκαρ γιόρτασαν τα 80 τους χρόνια χαρίζοντας σε κάποιους τυχερούς διεκδικητές τους στιγμές ανείπωτης χαράς και επαγγελματικής καταξίωσης. Η βραδιά της 24ης Φεβρουαρίου δεν έκρυβε εκπλήξεις και ανατροπές, με εξαίρεση ίσως το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου, που κέρδισε τελικά η Τίλντα Σουίντον για την ερμηνεία στο «Μάικλ Κλέιτον», ανατρέποντας τα προγνωστικά που ήθελαν νικήτρια την Κέιτ Μπλάνσετ. Κατά τα άλλα, τα φαβορί επικράτησαν στο ακέραιο και όλοι οι νικητές ευχαρίστησαν με τη σειρά τους τις μανάδες, τις θειάδες και τους παππούδες τους!
Μπορεί καμιά υποψήφια ταινία να μην συγκέντρωσε εντυπωσιακό αριθμό Όσκαρ - κάνοντας τις εποχές του «Τιτανικού» και του «Αρχοντα» να μοιάζουν μακρινό παρελθόν -, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς είναι οι Τζόελ και Ίθαν Κοέν και το «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθανάτους», που απέσπασε συνολικά 4 Όσκαρ, αυτά της Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Χαβιέ Μπαρδέμ. Η ταινία τους, που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κόρμακ Μακ Κάρθυ, θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 6 Μαρτίου. Σεμνοί, ολιγομίλητοι και σαφώς προσγειωμένοι, οι πλέον διάσημοι «αδελφοί» της σύγχρονης αμερικάνικης κινηματογραφίας ευχαρίστησαν τους συνεργάτες τους και την Ακαδημία και υποσχέθηκαν να συνεχίσουν τον... μοναχικό τους δρόμο.
Το όνομά του είναι Ντάνιελ... Ντάνιελ Ντέι Λούις. Και το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα του είναι πλέον γεγονός! Ο διάσημος - και εξαιρετικά ταλαντούχος - ηθοποιός, με την ερμηνεία του στο «Θα χυθεί αίμα», δεν άφησε περιθώρια στους «αντιπάλους» του για αντιδράσεις. Πανευτυχής αφιέρωσε το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου στη μνήμη του παππού του, αλλά και στον πατέρα του και τους τρεις γιους του. Ως Ντάνιελ Πλέινβιου στην ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον καθήλωσε κοινό, κριτικούς, και όπως φάνηκε, και τα μέλη της Ακαδημίας που επέλεξαν να τον τιμήσουν ξανά με τη ψήφο τους, 19 χρόνια μετά το Όσκαρ με το «Αριστερό μου πόδι».
Αυτό το αγαλματάκι ανήκει στην Μαριόν Κοτιγιάρ. Η σαρωτική της ερμηνεία ως Εντίθ Πιαφ στο «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» έκανε ακόμα και τα μέλη της Ακαδημίας να το ξανασκεφτούν. Και μπορεί τα προγνωστικά να ήθελαν την Τζούλι Κρίστι να επικρατεί στην κατηγορία του Α΄ Γυναικείου Ρόλου, τελικά όμως ο θείος Όσκαρ διάλεξε την αγκαλιά της Μαριόν Κοτιγιάρ. Η Γαλλίδα ηθοποιός, συγκινημένη και μάλλον αιφνιδιασμένη, αφού ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη της (Ολιβιέρ Ντάαν), αλλά και τη ζωή και τον έρωτα (άσχετο!), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «σε αυτή την πόλη (Λος Αντζελες) υπάρχουν τελικά άγγελοι!». Όπως και να ΄χει το Όσκαρ το άξιζε...
Αν η βράβευση της Μαριόν Κοτιγιάρ θεωρείται ως μικρή έκπληξη της βραδιάς, η νίκη της Τίλντα Σουίντον στην κατηγορία του Β΄ Γυναικείου Ρόλου θεωρείται ανατροπή με τα όλα της, καθώς τα γραφεία στοιχημάτων την έφερναν μέχρι τελευταία στιγμή τρίτη ή και τέταρτη στη σειρά. Η Τίλντα όμως μάγεψε τα μέλη της Ακαδημίας με την «παγωμένη», αλλά παλλόμενη, ερμηνεία της στο πολιτικό θρίλερ του Τόνι Γκιλρόι «Μάικλ Κλέιτον» και πανηγύρισε τελικά το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου, μην πιστεύοντας και η ίδια ότι τα είχε καταφέρει. Η Κείτ Μπλάνσετ (το φαβορί) πάντως την χειροκρότησε θερμά...
Σε άπταιστα ισπανικά αφιέρωσε το Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη μητέρα του. Ο πολύ καλός ηθοποιός, που ήταν εξαρχής το φαβορί στην κατηγορία του για την ερμηνεία του στο «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθανάτους», είναι ο δεύτερος, μετά τη Μαριόν Κοτιγιάρ, μη αγγλόφωνος ηθοποιός, που βραβεύεται με Όσκαρ στην φετινή τελετή απονομής. Πριν από μερικά χρόνια ο Μπαρδέμ ήταν και πάλι υποψήφιος για την επίσης εξαιρετική ερμηνεία του στο «Πριν πέσει η νύχτα». Τότε δεν τα κατάφερε, τώρα πήρε το αίμα του πίσω...
Στα υπόλοιπα βραβεία, η Ντιάμπλο Κόντι - φορώντας παπούτσια αξίας ενός εκατομμυρίου δολλαρίων - παρέλαβε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Juno». Η «Εξιλέωση» περιορίστηκε στο Όσκαρ Μουσικής (Ντάριο Μαριανέλι). Τα Όσκαρ μακιγιάζ και κοστουμιών πήγαν στο «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» και στο «Elizabeth: Η Χρυσή Εποχή» αντίστοιχα. Ο «Ρατατούης» έφυγε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και η αυστριακή ταινία «Οι κιβδηλοποιοί» κέρδισε τελικά το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Τα βραβεία ανά ταινία:
Καμιά πατρίδα για μελλοθάνατους: 4
Τελεσίγραφο του Μπορν: 3
Ζωή σαν Τριαντάφυλλο: 2
Θα χυθεί αίμα: 2
Sweeny Todd:1
Ελίζαμπεθ η Χρυσή εποχή: 1
Μάικλ Κλέιτον: 1
Εξιλέωση: 1
Αναλυτικά, τα οσκαρ έχουν ως εξής:
Καλύτερη ταινία: Εξιλέωση Juno Michael Clayton Θα Χυθεί Αίμα Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους
Α' Ανδρικός ρόλος: Τζωρτζ Κλούνεϊ «Michael Clayton»Ντάνιελ Ντέι Λούις «Θα Χυθεί Αίμα» Τζόνι Ντεπ Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street Τόμι Λι Τζόοουνς «H Κοιλάδα του Ιλά» Βίγκο Μόρτενσεν «Επικίνδυνες Υποσχέσεις»
Α' Γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ «Ελίζαμπεθ: Η Χρυσή Εποχή» Τζούλι Κρίστι «Away from Her» Μαριόν Κοτιγιάρ «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» Λόρα Λίνεϊ «The savages» Ελεν Πέιτζ «Juno»
Β' Ανδρικός ρόλος: Κέισι Αφλεκ «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από το δειλό Ρόμπερτ Φορντ» Χαβιέ Μπαρδέμ «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Χαλ Χόλμπρουκ «Into the wild» Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν «Παιχνίδια Εξουσίας» Τομ Γουίλκινσον «Michael Clayton»
Β' Γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπάνσετ «I’m not there» Ρούμπι Ντι «American Gangster» Σαοϊρζ Ρονάν «Εξιλέωση» Ειμι Ράιαν «Gone Baby Gone» Τίλντα Σουίντον «Michael Clayton»
Καλύτερη σκηνοθεσία: Τζούλιαν Σνάμπελ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» Πολ Τόμας Αντερσον «Θα Χυθεί Αίμα» Ιθαν και Τζόελ Κοέν «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Τόνι Γκίλροι «Michael Clayton» Τζέισον Ρέιτμαν «Juno»
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: Ρατατούης Persepolis Ωρα για σερφ
Σκηνογραφίας: American Gangster Εξιλέωση Το αστέρι του Βορρά Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street Θα Χυθεί Αίμα
Κουστούμια: Across the universe Εξιλέωση Ελίζαμπεθ: Η Χρυσή Εποχή Ζωή σαν Τριαντάφυλλο Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street
Ξενόγλωσση Ταινία: «Beaufort»- Ισραήλ, Τζόζεφ Σένταρ «The Counterfeiters»- Αυστρία, Στεφάν Ρουτζοβίτζκι «Katy»- Πολωνία, Αντρέι Βάιντα «Mongol»- Καζανκσταν, Σεργκέι Μποντρόφ «12» - Ρωσία, Νικίτα Μιχάλκοφ
Ντοκιμαντέρ: «No End in Sight» «Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience»«Sicko» «Taxi to the Dark Side» «War/Dance»
Φωτογραφία: «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από το δειλό Ρόμπερτ Φορντ», Ρότζερ Ντίκινς «Εξιλέωση», Σίμους ΜακΓκάρνεϊ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα», Τζανούς Καμίνσκι «Θα Χυθεί Αίμα», Ρόμπερτ Ελσγουιτ «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους», Ρότζερ Ντίκινς
Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο: Μπραντ Μπερντ «Ρατατούης» Ντιάμπλο Κόντι «Juno» Τόνι Γκίλροι «Michael Clayton» Ταμάρα Τζόνσον «The savages» Νάνσυ Ολιβερ «Lars and the Real Girl»
Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο: Πολ Τόμας Αντερσον «Θα Χυθεί Αίμα» Ιθαν και Τζόελ Κοέν «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Κρίστοφερ Χάμπτον «Εξιλέωση» Ρόναλντ Χάργουντ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» Σάρα Πόλεϊ «Away for her»
Μοντάζ: Το τελεσίγραφο του Μπορν Το σκάφανδρο και η πεταλούδα Into the Wild Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Θα Χυθεί Αίμα
Ήχος: Το τελεσίγραφο του Μπορν Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Ρατατούης Θα Χυθεί Αίμα Τρανφόρμερς
Μοντάζ Ηχητικών Εφέ: Το τελεσίγραφο του Μπορν Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Ρατατούης 3:10 to Yuma Τρανφόρμερς
Makeup: Ζωή σαν τριαντάφυλλο Norbit Πειρατές της Καραϊβικής
Καλύτερο Τραγούδι: Once: «Falling Slowly» H Μαγεμένη: « Happy Working Song» August Rush: « Raise It Up» H Μαγεμένη: «So Close» H Μαγεμένη: «That’s How You Know»
Καλύτερο Soundtrack: «Εξιλέωση», Ντάριο Μαριανέλι«The Kite Runner», Αλμπέρτο Ιγκλέσιας «Michael Clayton», Τζέιμς Ντιούτον Χάουαρντ «Ρατατούης», Μάικλ Τζιασίνο «3:10 to Yuma», Mάρκο Μπελτράμι
Oπτικά Εφέ: Το Αστέρι του Βορρά Πειρατές της Καραϊβικής: Το τέλος του Κόσμου Τρανφόρμερς
Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «I Met the Walrus» «Madame Tutli-Putli» «Mκme Les Pigeons Vont au Paradis» «My Love (Moya Lyubov)» «Peter & the Wolf»
Μικρού Μήκους Ταινία:«At Night»«Il Supplente (The Substitute)» «Le Mozart des Pickpockets (The Mozart of Pickpockets)» «Tanghi Argentini» «The Tonto Woman»
Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: «Freeheld» «La Corona (The Crown)» «Salim Baba» «Sari’s Mother»
Πηγή: Flash.gr, Cinemag.gr
Μπορεί καμιά υποψήφια ταινία να μην συγκέντρωσε εντυπωσιακό αριθμό Όσκαρ - κάνοντας τις εποχές του «Τιτανικού» και του «Αρχοντα» να μοιάζουν μακρινό παρελθόν -, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς είναι οι Τζόελ και Ίθαν Κοέν και το «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθανάτους», που απέσπασε συνολικά 4 Όσκαρ, αυτά της Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Β΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Χαβιέ Μπαρδέμ. Η ταινία τους, που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κόρμακ Μακ Κάρθυ, θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες στις 6 Μαρτίου. Σεμνοί, ολιγομίλητοι και σαφώς προσγειωμένοι, οι πλέον διάσημοι «αδελφοί» της σύγχρονης αμερικάνικης κινηματογραφίας ευχαρίστησαν τους συνεργάτες τους και την Ακαδημία και υποσχέθηκαν να συνεχίσουν τον... μοναχικό τους δρόμο.
Το όνομά του είναι Ντάνιελ... Ντάνιελ Ντέι Λούις. Και το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα του είναι πλέον γεγονός! Ο διάσημος - και εξαιρετικά ταλαντούχος - ηθοποιός, με την ερμηνεία του στο «Θα χυθεί αίμα», δεν άφησε περιθώρια στους «αντιπάλους» του για αντιδράσεις. Πανευτυχής αφιέρωσε το Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου στη μνήμη του παππού του, αλλά και στον πατέρα του και τους τρεις γιους του. Ως Ντάνιελ Πλέινβιου στην ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον καθήλωσε κοινό, κριτικούς, και όπως φάνηκε, και τα μέλη της Ακαδημίας που επέλεξαν να τον τιμήσουν ξανά με τη ψήφο τους, 19 χρόνια μετά το Όσκαρ με το «Αριστερό μου πόδι».
Αυτό το αγαλματάκι ανήκει στην Μαριόν Κοτιγιάρ. Η σαρωτική της ερμηνεία ως Εντίθ Πιαφ στο «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» έκανε ακόμα και τα μέλη της Ακαδημίας να το ξανασκεφτούν. Και μπορεί τα προγνωστικά να ήθελαν την Τζούλι Κρίστι να επικρατεί στην κατηγορία του Α΄ Γυναικείου Ρόλου, τελικά όμως ο θείος Όσκαρ διάλεξε την αγκαλιά της Μαριόν Κοτιγιάρ. Η Γαλλίδα ηθοποιός, συγκινημένη και μάλλον αιφνιδιασμένη, αφού ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη της (Ολιβιέρ Ντάαν), αλλά και τη ζωή και τον έρωτα (άσχετο!), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «σε αυτή την πόλη (Λος Αντζελες) υπάρχουν τελικά άγγελοι!». Όπως και να ΄χει το Όσκαρ το άξιζε...
Αν η βράβευση της Μαριόν Κοτιγιάρ θεωρείται ως μικρή έκπληξη της βραδιάς, η νίκη της Τίλντα Σουίντον στην κατηγορία του Β΄ Γυναικείου Ρόλου θεωρείται ανατροπή με τα όλα της, καθώς τα γραφεία στοιχημάτων την έφερναν μέχρι τελευταία στιγμή τρίτη ή και τέταρτη στη σειρά. Η Τίλντα όμως μάγεψε τα μέλη της Ακαδημίας με την «παγωμένη», αλλά παλλόμενη, ερμηνεία της στο πολιτικό θρίλερ του Τόνι Γκιλρόι «Μάικλ Κλέιτον» και πανηγύρισε τελικά το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου, μην πιστεύοντας και η ίδια ότι τα είχε καταφέρει. Η Κείτ Μπλάνσετ (το φαβορί) πάντως την χειροκρότησε θερμά...
Σε άπταιστα ισπανικά αφιέρωσε το Όσκαρ Β΄ Ανδρικού Ρόλου ο Χαβιέ Μπαρδέμ στη μητέρα του. Ο πολύ καλός ηθοποιός, που ήταν εξαρχής το φαβορί στην κατηγορία του για την ερμηνεία του στο «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθανάτους», είναι ο δεύτερος, μετά τη Μαριόν Κοτιγιάρ, μη αγγλόφωνος ηθοποιός, που βραβεύεται με Όσκαρ στην φετινή τελετή απονομής. Πριν από μερικά χρόνια ο Μπαρδέμ ήταν και πάλι υποψήφιος για την επίσης εξαιρετική ερμηνεία του στο «Πριν πέσει η νύχτα». Τότε δεν τα κατάφερε, τώρα πήρε το αίμα του πίσω...
Στα υπόλοιπα βραβεία, η Ντιάμπλο Κόντι - φορώντας παπούτσια αξίας ενός εκατομμυρίου δολλαρίων - παρέλαβε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το «Juno». Η «Εξιλέωση» περιορίστηκε στο Όσκαρ Μουσικής (Ντάριο Μαριανέλι). Τα Όσκαρ μακιγιάζ και κοστουμιών πήγαν στο «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» και στο «Elizabeth: Η Χρυσή Εποχή» αντίστοιχα. Ο «Ρατατούης» έφυγε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και η αυστριακή ταινία «Οι κιβδηλοποιοί» κέρδισε τελικά το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Τα βραβεία ανά ταινία:
Καμιά πατρίδα για μελλοθάνατους: 4
Τελεσίγραφο του Μπορν: 3
Ζωή σαν Τριαντάφυλλο: 2
Θα χυθεί αίμα: 2
Sweeny Todd:1
Ελίζαμπεθ η Χρυσή εποχή: 1
Μάικλ Κλέιτον: 1
Εξιλέωση: 1
Αναλυτικά, τα οσκαρ έχουν ως εξής:
Καλύτερη ταινία: Εξιλέωση Juno Michael Clayton Θα Χυθεί Αίμα Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους
Α' Ανδρικός ρόλος: Τζωρτζ Κλούνεϊ «Michael Clayton»Ντάνιελ Ντέι Λούις «Θα Χυθεί Αίμα» Τζόνι Ντεπ Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street Τόμι Λι Τζόοουνς «H Κοιλάδα του Ιλά» Βίγκο Μόρτενσεν «Επικίνδυνες Υποσχέσεις»
Α' Γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπλάνσετ «Ελίζαμπεθ: Η Χρυσή Εποχή» Τζούλι Κρίστι «Away from Her» Μαριόν Κοτιγιάρ «Ζωή σαν τριαντάφυλλο» Λόρα Λίνεϊ «The savages» Ελεν Πέιτζ «Juno»
Β' Ανδρικός ρόλος: Κέισι Αφλεκ «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από το δειλό Ρόμπερτ Φορντ» Χαβιέ Μπαρδέμ «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Χαλ Χόλμπρουκ «Into the wild» Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν «Παιχνίδια Εξουσίας» Τομ Γουίλκινσον «Michael Clayton»
Β' Γυναικείος ρόλος: Κέιτ Μπάνσετ «I’m not there» Ρούμπι Ντι «American Gangster» Σαοϊρζ Ρονάν «Εξιλέωση» Ειμι Ράιαν «Gone Baby Gone» Τίλντα Σουίντον «Michael Clayton»
Καλύτερη σκηνοθεσία: Τζούλιαν Σνάμπελ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» Πολ Τόμας Αντερσον «Θα Χυθεί Αίμα» Ιθαν και Τζόελ Κοέν «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Τόνι Γκίλροι «Michael Clayton» Τζέισον Ρέιτμαν «Juno»
Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: Ρατατούης Persepolis Ωρα για σερφ
Σκηνογραφίας: American Gangster Εξιλέωση Το αστέρι του Βορρά Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street Θα Χυθεί Αίμα
Κουστούμια: Across the universe Εξιλέωση Ελίζαμπεθ: Η Χρυσή Εποχή Ζωή σαν Τριαντάφυλλο Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street
Ξενόγλωσση Ταινία: «Beaufort»- Ισραήλ, Τζόζεφ Σένταρ «The Counterfeiters»- Αυστρία, Στεφάν Ρουτζοβίτζκι «Katy»- Πολωνία, Αντρέι Βάιντα «Mongol»- Καζανκσταν, Σεργκέι Μποντρόφ «12» - Ρωσία, Νικίτα Μιχάλκοφ
Ντοκιμαντέρ: «No End in Sight» «Operation Homecoming: Writing the Wartime Experience»«Sicko» «Taxi to the Dark Side» «War/Dance»
Φωτογραφία: «Η δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από το δειλό Ρόμπερτ Φορντ», Ρότζερ Ντίκινς «Εξιλέωση», Σίμους ΜακΓκάρνεϊ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα», Τζανούς Καμίνσκι «Θα Χυθεί Αίμα», Ρόμπερτ Ελσγουιτ «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους», Ρότζερ Ντίκινς
Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο: Μπραντ Μπερντ «Ρατατούης» Ντιάμπλο Κόντι «Juno» Τόνι Γκίλροι «Michael Clayton» Ταμάρα Τζόνσον «The savages» Νάνσυ Ολιβερ «Lars and the Real Girl»
Καλύτερο διασκευασμένο σενάριο: Πολ Τόμας Αντερσον «Θα Χυθεί Αίμα» Ιθαν και Τζόελ Κοέν «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους» Κρίστοφερ Χάμπτον «Εξιλέωση» Ρόναλντ Χάργουντ «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» Σάρα Πόλεϊ «Away for her»
Μοντάζ: Το τελεσίγραφο του Μπορν Το σκάφανδρο και η πεταλούδα Into the Wild Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Θα Χυθεί Αίμα
Ήχος: Το τελεσίγραφο του Μπορν Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Ρατατούης Θα Χυθεί Αίμα Τρανφόρμερς
Μοντάζ Ηχητικών Εφέ: Το τελεσίγραφο του Μπορν Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους Ρατατούης 3:10 to Yuma Τρανφόρμερς
Makeup: Ζωή σαν τριαντάφυλλο Norbit Πειρατές της Καραϊβικής
Καλύτερο Τραγούδι: Once: «Falling Slowly» H Μαγεμένη: « Happy Working Song» August Rush: « Raise It Up» H Μαγεμένη: «So Close» H Μαγεμένη: «That’s How You Know»
Καλύτερο Soundtrack: «Εξιλέωση», Ντάριο Μαριανέλι«The Kite Runner», Αλμπέρτο Ιγκλέσιας «Michael Clayton», Τζέιμς Ντιούτον Χάουαρντ «Ρατατούης», Μάικλ Τζιασίνο «3:10 to Yuma», Mάρκο Μπελτράμι
Oπτικά Εφέ: Το Αστέρι του Βορρά Πειρατές της Καραϊβικής: Το τέλος του Κόσμου Τρανφόρμερς
Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «I Met the Walrus» «Madame Tutli-Putli» «Mκme Les Pigeons Vont au Paradis» «My Love (Moya Lyubov)» «Peter & the Wolf»
Μικρού Μήκους Ταινία:«At Night»«Il Supplente (The Substitute)» «Le Mozart des Pickpockets (The Mozart of Pickpockets)» «Tanghi Argentini» «The Tonto Woman»
Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: «Freeheld» «La Corona (The Crown)» «Salim Baba» «Sari’s Mother»
Πηγή: Flash.gr, Cinemag.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου