Απώλειες που φτάνουν τους 90.000 χρήστες μετρά την τελευταία τριετία η Αττική Οδός, καθώς η μείωση των μετακινήσεων έπληξε τον αριθμό των διελεύσεων του αστικού αυτοκινητοδρόμου. Υπολογίζεται ότι από το 2009 έως τους πρώτους οκτώ μήνες του 2012 η μείωση των μετακινήσεων στην Αττική Οδό έφτασε το 30%.
Αν και είναι σαφώς χαμηλότερη από τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους όπου έχουν υποστεί βαθιά καθίζηση των εσόδων από διόδια εξαιτίας της μείωσης της κυκλοφορίας (σ.σ σε κάποιους οδικούς άξονες ξεπερνά το 40%), η Αττική Οδός χάνει συνεχώς διελεύσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, μέχρι σήμερα ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό ανέρχεται σε 217.000 ημερησίως έναντι 307.000 που ήταν το 2009. Ο αυτοκινητόδρομος εμφανίζει μείωση διελεύσεων από το 2010, η οποία όμως κορυφώθηκε το πρώτο οκτάμηνο του 2012, φτάνοντας το 15,5%.
Στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι ο περιορισμός των χρηστών οφείλεται κατά κύριο λόγο στις μειωμένες μετακινήσεις που αποτυπώνονται σε όλη την κυκλοφορία εντός της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Ενας άνθρωπος που χάνει την δουλειά του, ισοδυναμεί με απώλειες δέκα ταξιδιών» εξηγούν από την εταιρεία, αποκαλύπτοντας ότι η ανεργία που καλπάζει στην Αττική έχει συρρικνώσει και τον αριθμό των υποχρεωτικών μετακινήσεων που είναι από στο σπίτι στην εργασία και αντίστροφα.
Στους επιπλέον παράγοντες που έχουν επηρεάσει την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο είναι η ακριβή πλέον χρήση του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την δραματική συρρίκνωση που έχουν υποστεί τα εισοδήματα. Μόνο η κατάθεση πινακίδων, τον τελευταίο χρόνο έχει παροπλίσει 600.000 οχήματα.
Η μείωση της κυκλοφορίας είναι άλλος ένας παράγοντας που κρατά σταθερό το κόμιστρο των διοδίων που ούτως ή άλλως έχει να αυξηθεί από το 2005, μολονότι η σύμβαση δίνει το περιθώριο να φτάσει έως τα 3,80 ευρώ.
Φυσικά πρόκειται για αύξηση σε θεωρητικό επίπεδο καθώς στην εταιρεία υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν ακόμη και να μειώσουν τα τέλη διέλευσης αρκεί η πολιτεία να παρατείνει τη σύμβαση παραχώρησης πέραν της συμφωνηθείσας που είναι έως το 2024.
Πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑΑν και είναι σαφώς χαμηλότερη από τους εθνικούς αυτοκινητοδρόμους όπου έχουν υποστεί βαθιά καθίζηση των εσόδων από διόδια εξαιτίας της μείωσης της κυκλοφορίας (σ.σ σε κάποιους οδικούς άξονες ξεπερνά το 40%), η Αττική Οδός χάνει συνεχώς διελεύσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, μέχρι σήμερα ο αριθμός των οχημάτων που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό ανέρχεται σε 217.000 ημερησίως έναντι 307.000 που ήταν το 2009. Ο αυτοκινητόδρομος εμφανίζει μείωση διελεύσεων από το 2010, η οποία όμως κορυφώθηκε το πρώτο οκτάμηνο του 2012, φτάνοντας το 15,5%.
Στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι ο περιορισμός των χρηστών οφείλεται κατά κύριο λόγο στις μειωμένες μετακινήσεις που αποτυπώνονται σε όλη την κυκλοφορία εντός της Αττικής, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Ενας άνθρωπος που χάνει την δουλειά του, ισοδυναμεί με απώλειες δέκα ταξιδιών» εξηγούν από την εταιρεία, αποκαλύπτοντας ότι η ανεργία που καλπάζει στην Αττική έχει συρρικνώσει και τον αριθμό των υποχρεωτικών μετακινήσεων που είναι από στο σπίτι στην εργασία και αντίστροφα.
Στους επιπλέον παράγοντες που έχουν επηρεάσει την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο είναι η ακριβή πλέον χρήση του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την δραματική συρρίκνωση που έχουν υποστεί τα εισοδήματα. Μόνο η κατάθεση πινακίδων, τον τελευταίο χρόνο έχει παροπλίσει 600.000 οχήματα.
Η μείωση της κυκλοφορίας είναι άλλος ένας παράγοντας που κρατά σταθερό το κόμιστρο των διοδίων που ούτως ή άλλως έχει να αυξηθεί από το 2005, μολονότι η σύμβαση δίνει το περιθώριο να φτάσει έως τα 3,80 ευρώ.
Φυσικά πρόκειται για αύξηση σε θεωρητικό επίπεδο καθώς στην εταιρεία υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν ακόμη και να μειώσουν τα τέλη διέλευσης αρκεί η πολιτεία να παρατείνει τη σύμβαση παραχώρησης πέραν της συμφωνηθείσας που είναι έως το 2024.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου